Getting Started with Journey Builder

Themen-Filter ausklappen
Sie sind an diesem Training interessiert?
Auf Anfrage realisieren wir gerne Ihren Wunschtermin.

JB101
Termin findet garantiert statt.
Mit der nächsten Buchung wird dieser Termin zum Garantietermin.

MODULES & TOPICS

  • Describe why customer journeys are important
  • Define the customer journey
  • Identify how to create 1:1 customer journeys
  • Define the Marketing Cloud
  • Log in to the Marketing Cloud
  • Define Contact Builder
  • Describe and use the various tools in Contact Builder
  • Reiterate the concepts of Subscriber Key, Primary Key, and Contact Key
  • Define Journey Builder
  • Define an Interaction
  • Build an Interaction
  • Create an Entry Event
  • Utilize various Journey Builder activities
  • Set a goal
  • Test the Interaction
  • Review metrics
  • Create a new version of an Interaction
  • Engage in critical thinking in regards to the customer journey.
  • Create and relate data structures in Contact Builder.
  • Build an interaction with various activities.
  • Optimize journeys through versioning.

WHO SHOULD TAKE THIS COURSE?

  • Administrators responsible for the setup, configuration, and maintenance of their organization’s Marketing Cloud applications.
  • Content editors and publishers who will assist in the setup of customer journeys.
  • Channel managers who are responsible for the marketing automation channel within an organization.

Students taking this course should have experience creating data extensions, import definitions, and data relationships, and have knowledge of executing import definitions, segmentation using Drag-and-Drop Segmentation, and should understand the following key concepts: Primary Key, Subscriber Key, All Subscribers, and Send Relationships. Students who have already attended the Email Essentials (EEB101) course will be well prepared to take this class.

If you are a Marketing Cloud user or administrator who is responsible for developing the email journey your customers will take with your organization, this hands-on course is an essential class for you.

In this one-day course, you will learn the fundamentals of a customer journey. You will then explore Contact Builder and how to set up your data in order to leverage the data in Journey Builder. In Journey Builder, you will learn to create and develop strategic customer interactions within various Journey Builder activities.



  • Original-Salesforce-Training mit Original-Salesforce-Schulungsunterlagen garantieren höchsten Standard.
  • Interaktiven Präsenzunterricht mit praxiserfahrenen und zertifizierten Trainern.
  • Die Kurssprache ist Englisch.
  • Lernen an Einzelarbeitsplätzen in modernen Schulungsräumen mit hohem Technikstandard.
  • Umfangreiche Vollverpflegung mit Frühstück, warmem Mittagessen, Kaltgetränken, Tees- und Kaffee, Obst sowie kleinen Snacks für die Pausen.

Informationsblatt im PDF-Format herunterladen und ausdrucken.

Individuelle Trainings

Getting Started with Journey Builder können Sie als klassischen Präsenzunterricht buchen. Darüber hinaus bieten wir den Kurs auch in anderen Trainingsformen an. Gerne informieren wir Sie persönlich und unverbindlich über die Details. Bitte wählen Sie das Angebot, eine Mehrfachauswahl ist möglich.

...

Präsenzunterricht
(weitere Informationen)

...

Inhouse Training
(weitere Informationen)

...

Einzelcoaching
(weitere Informationen)

...

Firmentraining
(weitere Informationen)

...

Floor Walking
(weitere Informationen)

...

Online Learning
(weitere Informationen)

Sie haben folgende Trainingsmethoden ausgewählt:
Präsenzunterricht

* Pflichtfelder

Ihr Kontakt zur GFN AG

* Pflichtfeld
Ihre Daten nutzen wir ausschließlich zur Bearbeitung Ihrer
Anfrage. Eine Weitergabe an Dritte ist ausgeschlossen.

Haben Sie Fragen?

Sie haben Fragen zu unseren Angeboten, Leistungen und Services? Nutzen Sie einfach das Kontaktformular, wir melden uns schnellstmöglich bei Ihnen.

Ihre schnellste Verbindung zu uns

Für eine noch schnellere Bearbeitung Ihres Anliegens hinterlassen Sie uns einfach eine Telefonnummer, unter der Sie gut erreichbar sind. Durch die Mitteilung Ihrer Postleitzahl können wir Ihr Anliegen direkt an das zuständige GFN-Trainingscenter weiterleiten.

Übrigens: Unsere 36 Trainingscenter sind über die gesamte Bundesrepublik Deutschland verteilt und garantiert auch in Ihrer Nähe. Wir freuen uns auf Ihren Besuch!